Listopad 2012

Jak umíte hodnotit?

31.10.2012 13:18
Periodické pracovní hodnocení bývá v některých firmách postrachem zaměstnanců i manažerů. Znám jen málo lidí, kteří by se těšili na to, že budou hodnoceni nebo že budou někoho hodnotit. Přitom je pracovní hodnocení – je-li dobře provedeno – velmi silným a účinným motivačním nástrojem. Proč...

Proč vlastně hodnotit?

31.10.2012 13:23
Proč vlastně dělat pracovní hodnocení? Každý člověk potřebuje dostávat zpětnou vazbu, aby věděl, jak si v práci stojí, jak je s ním jeho nadřízený spokojený, co ho čeká do budoucna a na co by se měl zaměřit. Pokud člověk dlouhodobě nedostává zpětnou vazbu, jeho výkon i motivace se...

Co všechno by měl obsahovat hodnotící rozhovor?

31.10.2012 13:30
Různé firmy mají různě nastavené systémy pracovního hodnocení. Ale ať už je tento systém jednoduchý či sofistikovaný, ať už jsou hodnotící formuláře jednostránkové či desetistránkové, je to jen nástroj, který může být používán dobře nebo špatně. Základem pracovního hodnocení je vždy hodnotící...

Jaké dovednosti potřebujeme k vedení hodnotícího rozhovoru?

31.10.2012 13:33
Aby manažer dobře prováděl hodnotící rozhovory a aby byly tyto rozhovory pro jeho podřízené motivační, potřebuje zvládnout dvě základní dovednosti: 1. Směrem do minulosti – umět předat konstruktivním způsobem zpětnou vazbu, a to jak pozitivní, tak negativní. 2. Směrem do budoucnosti – umět...

Jak vést hodnotící rozhovor?

31.10.2012 13:36
Na pracovní hodnocení by se měl manažer předem dobře připravit, to znamená: seznámit zaměstnance se smyslem, účelem a průběhem hodnocení, včas naplánovat a sjednat schůzky za účelem hodnocení, zvolit vhodné místo a dobu, připravit si informace a podklady, zrekapitulovat si údaje...