Test - Jste empatičtí?

30.09.2010 15:20

Schopnost empatie nám značně usnadňuje komunikaci: pomáhá nám lépe pochopit druhé, porozumět jim, a citlivěji jim sdělovat nejrůznější věci. Jak moc jste empatičtí? 

 

U každého výroku odpovězte ano nebo ne.

ANO

NE

1.

Zajímá mě to, co se děje druhým lidem. 

 

 

2.

Lidé mi obvykle nemusejí říkat, jak jim je a jak se cítí – dokážu to vycítit.

 

 

3.

Jsem týmový hráč, dovedu se radovat ze společných úspěchů týmu.

 

 

4.

Těší mě pomáhat druhým. 

 

 

5.

Mám-li se rozhodnout, vždy zvažuji, jaké dopady bude mé rozhodnutí mít na druhé lidi.

 

 

6.

Dokážu lidem citlivě sdělit i špatné zprávy. 

 

 

7.

U každého vždy dokážu najít něco, co mohu pochválit. 

 

 

8.

Když vidím, že nový kolega v práci má problémy, sám / sama od sebe mu nabídnu pomoc.

 

 

9.

Nikdy nezapomínám na narozeniny, svátky a důležitá výročí svých blízkých.

 

 

10.

Když vstoupím do místnosti, kde jsou i jiní lidé, neomylně hned „vycítím“, jaká tu panuje atmosféra.

 

 

Převaha odpovědí ANO: Jste velmi vnímavý/á a citlivý/á vůči druhým lidem a jejich potřebám. Dávejte jen pozor, aby vás druzí kvůli této vlastnosti nezneužívali.

Převaha odpovědí NE: Vaše sociální citlivost je spíše nižší. Zkuste se někdy záměrně podívat na věci okolo sebe očima druhých lidí, pomyslně si nazout „jejich mokasíny“.

 

Zpět