Test - Jak moc jste šťastní?

31.01.2011 12:10

Autorem níže uvedeného dotazníku o štěstí je americký psycholog Michael W. Fordyce.

Jak šťastně či nešťastně se obvykle cítíte? Zaškrtněte jeden z níže uvedených výroků, který nejlépe vystihuje váš průměrný pocit štěstí.

Obvykle (většinou) se cítím ...

10 - extémně šťastně (cítím se jako u vytržení, radostně, fantasticky)

9 - velmi šťastně (cítím se opravdu dobře, jsem naplněn/a radostí)

8 - celkem šťastně (mám povznesenou náladu, cítím se dobře)

7 - mírně šťastně (cítím se poměrně dobře a mám trochu veselou náladu)

6 - trochu šťastně (jen málo nad průměrem)

5 - neutrálně (necítím se ani šťastně, ani nešťastně)

4 - trochu nešťastně (jen málo pod průměrem)

3 - mírně nešťastně (cítím se trochu sklíčeně)

2 - poměrně nešťastně (jsem poněkud rozladěný/á a sklíčený/á)

1 - velmi nešťastně (mám depresi, jsem velmi sklíčený/á)

0 - extrémně nešťastně (mám hlubokou depresi, jsem úplně na dně).

Ještě chvilku přemýšlejte o svých emocích. Kolik času se v průměru cítíte šťastně? Kolik času se cítíte nešťastně? Kolik času se cítíte neutrálně (ani šťastně, ani nešťastně)? Zapiště svůj nejlepší odhad uvedený v % (uvedená tři čísla musí dávat dohromady 100%):

......... % - poměrná doba, kdy se cítím šťastně

......... % - poměrná doba, kdy se cítím neutrálně

......... % - poměrná doba, kdy se cítím nešťastně.

A nyní si můžete porovnat své výsledky. U vzorku 3050 dospělých Američanů byl průměrný skór štěstí 6,92 (z 10). Průměrná doba, kdy se cítí šťastně, je 54,13%, nešťastně 20,44% a neutrálně 25,43%.

 

 

 

Zpět