Test - Co jste si odnesli do života?

31.05.2010 16:59

Níže jsou uvedeny věty, které občas říkávají rodiče dětem. Pokud některou z položek poznáte, tj. slýchávali jste ji v mládí, započítejte si bod.

1. Dávej pozor, ať to nepopleteš jako posledně.

2. Dělej, dělej – jsi jako zpomalený film.

3. V tvých letech jsem byl mnohem lepší (šikovnější, pracovitější …) než ty.

4. Bože, co z tebe jednou bude?

5. To jsem zvědav, jestli to vydržím, než vyrosteš.

6. Běž od toho, ať to nepokazíš.

7. Jsi slepý, nebo co?

8. Vezmi si příklad z …

9. To XY dělá rodičům mnohem větší radost než ty.

10. Všechno ti musím stokrát opakovat.

11. Obětovali jsme se pro tebe a ty …

12. To jsem zvědav, jestli nám někdy vrátíš to, co jsme pro tebe udělali.

13. Máš obě ruce levé.

14. Počkej, až to řeknu … (např. otci).

15. Bolí mne z tebe srdce.

16. Ty mě prostě jednou utrápíš.

17. Kde jsi na takovou hloupost přišel?

18. S tebou je to takhle vždycky …

19. Je mi z tebe smutno (do pláče, na nic …).

20. Proč? Prostě proto!

21. Na podobné otázky máš času dost.

22. Co je špatné, toho se chytíš vždycky.

23. Místo, aby ses snažil, tak se pořád jenom flákáš.

24. Dospělí mají vždycky pravdu prostě proto, že jsou dospělí.

25. To je marné, ty se to prostě nenaučíš …

 

Body              Hodnocení

0                     Vaši rodiče byli buď vtělením J.A.Komenského, nebo jste jim byli zcela lhostejní.

1 – 5                Mysleli to dobře, ale chybička se občas vloudila.

6 – 12              Byť jste byli pěkná kvítka, o jistou traumatizující zátěž se vám rodiče postarali.

13 – 19            Žádná výchova není tak hrozná, aby zničila vše dobré, co v dítěti je. Ta vaše se o to nicméně pokoušela.

20 – 25            Přežili jste, to je hlavní dobrá zpráva. O těch špatných víte své.

P.S. V soukromí si položte otázku, jak dalece opakujete u svých dětí výchovné postupy svých rodičů.

 

Zdroj: Tomáš Novák: Testy osobnosti. Grada Publishing, 2004

Zpět