Smysly - intuice

30.04.2010 15:39

Lidé s preferencí smyslového vnímání se projevují následovně:

  • Vyjadřují se v konkrétních termínech, mají rádi fakta a konkrétní údaje (data, čísla, grafy …)
  • Jsou praktici a realisté
  • Rádi se obklopují lidmi zaměřenými na realitu
  • Dávají přednost v minulosti osvědčeným a standardním metodám řešení problémů
  • Raději pokračují v tom, co je teď, a stále to vylepšují
  • Postupují precizně, krok za krokem, jsou zaměřeni na detaily
  • Raději dělají věci s praktickým zaměřením než něco teoretického
  • Zpravidla dobře odhadují, jak dlouho bude práce trvat
  • Raději zdokonalují dosud naučené dovednosti, než aby se učili něco nového
  • Cítí se ve stresu, když jsou zahlceni abstraktními teoriemi
  • Jejich motto je: „Pouze fakta, prosím“.

Lidé s převahou intuice se projevují následovně:

  • Vyjadřují se více v obecných pojmech
  • Mají velkou schopnost představivosti
  • Často hovoří o vizi, cílech, strategii, možnostech
  • Rádi vymýšlejí nové postupy, jak dělat věci nebo řešit problémy
  • Rádi řeší nové, komplexní problémy
  • Vítají možnost učit se něco nového
  • Mají mnoho nápadů, ale mohou přehlížet fakta
  • Jsou zaměřeni na celek, mohou opomíjet detaily
  • Raději udělají radikální změnu, než aby postupně vylepšovali stávající stav
  • Pracují ve vlnách energie, často přestávají vnímat čas
  • Cítí se ve stresu, když jsou zahlceni velkým množstvím detailů
  • Jejich motto je: „Jak to spolu souvisí? Co je za tím?“

Jak komunikovat s lidmi s převahou smyslového vnímání:

  • Poskytujte konkrétní informace a ukazujte hned jejich praktickou aplikaci,
  • Ukažte jim čísla, data, tabulky, grafy,
  • Naslouchejte podrobně faktům,
  • Vyhněte se používání metafor, analogií a další obrazné nebo příliš obecné komunikaci,
  • Zaměřujte se na přítomnost (jak to vypadá teď)
  • Buďte praktičtí a „nohama na zemi“.

Jak komunikovat s lidmi s převahou intuice:

  • Nejprve dejte celkový pohled, přehled, náčrt situace,
  • Poskytněte představu o dlouhodobém rámci a širších souvislostech úkolu,
  • Vždy jim sdělte důvody, proč mají něco udělat,
  • Zaměřujte se na budoucnost, na možnosti vývoje situace,
  • Nezabředejte příliš podrobně do sdělování fakt a detailů,
  • Sdělujte hlavní body, přidejte jen některá nezbytná fakta.
Zpět