Smysly - intuice
30.04.2010 15:39Lidé s preferencí smyslového vnímání se projevují následovně:
- Vyjadřují se v konkrétních termínech, mají rádi fakta a konkrétní údaje (data, čísla, grafy …)
- Jsou praktici a realisté
- Rádi se obklopují lidmi zaměřenými na realitu
- Dávají přednost v minulosti osvědčeným a standardním metodám řešení problémů
- Raději pokračují v tom, co je teď, a stále to vylepšují
- Postupují precizně, krok za krokem, jsou zaměřeni na detaily
- Raději dělají věci s praktickým zaměřením než něco teoretického
- Zpravidla dobře odhadují, jak dlouho bude práce trvat
- Raději zdokonalují dosud naučené dovednosti, než aby se učili něco nového
- Cítí se ve stresu, když jsou zahlceni abstraktními teoriemi
- Jejich motto je: „Pouze fakta, prosím“.
Lidé s převahou intuice se projevují následovně:
- Vyjadřují se více v obecných pojmech
- Mají velkou schopnost představivosti
- Často hovoří o vizi, cílech, strategii, možnostech
- Rádi vymýšlejí nové postupy, jak dělat věci nebo řešit problémy
- Rádi řeší nové, komplexní problémy
- Vítají možnost učit se něco nového
- Mají mnoho nápadů, ale mohou přehlížet fakta
- Jsou zaměřeni na celek, mohou opomíjet detaily
- Raději udělají radikální změnu, než aby postupně vylepšovali stávající stav
- Pracují ve vlnách energie, často přestávají vnímat čas
- Cítí se ve stresu, když jsou zahlceni velkým množstvím detailů
- Jejich motto je: „Jak to spolu souvisí? Co je za tím?“
Jak komunikovat s lidmi s převahou smyslového vnímání:
- Poskytujte konkrétní informace a ukazujte hned jejich praktickou aplikaci,
- Ukažte jim čísla, data, tabulky, grafy,
- Naslouchejte podrobně faktům,
- Vyhněte se používání metafor, analogií a další obrazné nebo příliš obecné komunikaci,
- Zaměřujte se na přítomnost (jak to vypadá teď)
- Buďte praktičtí a „nohama na zemi“.
Jak komunikovat s lidmi s převahou intuice:
- Nejprve dejte celkový pohled, přehled, náčrt situace,
- Poskytněte představu o dlouhodobém rámci a širších souvislostech úkolu,
- Vždy jim sdělte důvody, proč mají něco udělat,
- Zaměřujte se na budoucnost, na možnosti vývoje situace,
- Nezabředejte příliš podrobně do sdělování fakt a detailů,
- Sdělujte hlavní body, přidejte jen některá nezbytná fakta.
———
Zpět