Moje hodnoty

30.07.2010 14:35

Každý z nás má svůj žebříček hodnot. Pro každého z nás jsou v životě důležité různé věci. Každý z nás má něco, bez čeho se v životě neobejde, co prostě musí mít, aby byl šťastný a spokojený. Zkuste si napsat seznam 20 věcí, které jsou důležité pro vás. Může to být například: rodina, volný čas, materiální zabezpečení, přátelství, svoboda, jistota, víra, vzdělání, zdraví, láska, harmonie, úspěch, radost …

1.

11.

2.

12.

3.

13.

4.

14.

5.

15.

6.

16.

7.

17.

8.

18.

9.

19.

10.

20.

 Hotovo? Dobře, teď si představte, že byste se poloviny z těchto věcí museli vzdát a mohli si jich nechat jenom deset. Které to budou?

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

 A teď udělejte ještě jeden krok: Představte si, že se opět poloviny z těchto hodnot musíte vzdát a můžete si nechat jenom pět těch opravdu nejdůležitějších. Které to budou?

1.

2.

3.

4.

5.

Teď se ještě jednou podívejte na váš poslední seznam pěti položek. To jsou pravděpodobně vaše klíčové životní hodnoty a zároveň vaše nejsilnější motivátory. Pokud bude "ve hře" dosažení nebo ovlivnění těchto hodnot, budete pravděpodobně velmi silně motivováni.

Položte sami sobě otázku:

  • Jak jsou moje klíčové životní hodnoty uspokojeny a naplněny v tuto chvíli?
  • Jak mi moje současné pracovní uplatnění umožňuje uspokojovat a naplňovat tyto hodnoty?
  • Jak mi můj osobní život a životní styl umožňuje uspokojovat a naplňovat tyto hodnoty?
  • Co bych mohl/a změnit, aby byly tyto hodnoty v mém životě naplněny více?
Zpět