Co je možné měřit či hodnotit?
28.08.2014 14:54Řekli jsme si, že je dobré dohodnout už na začátku, jak budou výsledky koučování hodnocené. Někde to bude jednoduché kritérium, jinde to bude třeba celý systém ukazatelů.
Co je tedy možné na koučování měřit či hodnotit a jaké nástroje k tomu můžeme použít?
Co hodnotíme? |
Jaký je možný nástroj? |
Výkon (interního) kouče |
|
Spokojenost klienta s průběhem a výsledky koučování |
|
Kvantitativní údaje týkající se managementu a administrace koučovacího procesu |
|
Dosažený stupeň změny v chování a v dovednostech klienta / koučovaného |
|
Dopad na výsledky firmy (obchodní, finanční …) |
|
Návratnost investice do koučování |
|
Výzkum ICF prokázal, že ROI exekutivního koučinkového programu se u zkušených koučů pohybuje mezi 600 – 1000%, tj. každá koruna investovaná do koučování se vrátí 6 – 10 x.
Ať už si vyberete jakékoliv nástroje, důležité je vždy nějaké závěrečné vyhodnocení koučovacího programu udělat, aby koučink nevyšuměl jen tak do ztracena. Zpětná vazba je důležitá jak pro zadavatele, tak pro samotného kouče.
Dá se říci, že s hodnocením efektivity koučinku je to stejné jako s hodnocením přínosu jiných vzdělávacích nebo rozvojových aktivit. Je to možné, je to určitě potřebné a důležité, ale je třeba se nad tím předem zamyslet a dát si trochu práce s výběrem vhodných nástrojů. Moje zkušenost je, že pouze velmi málo firem v ČR má nastavený nějaký použitelný a vypovídající systém pro hodnocení investic do rozvoje zaměstnanců. A jaká je vaše zkušenost?
———
Zpět