15 škodlivých přesvědčení

31.10.2010 15:51

U lidí, jejichž chování vnímáme jako problematické, často najdeme některá z následujících vnitřních přesvědčení. Až si je přečtete, zamyslete se: neztotožňujete se s některým z nich i vy?

15 škodlivých vnitřních přesvědčení (podle Mc Raena):

  1. Každy mne musí milovat a uznávat.
  2. Ve všem co dělám musím být perfektní.
  3. Všichni lidé, se kterými žiji nebo pracuji, musí být perfektní.
  4. Mám pouze malou kontrolu nad tím, co se mi stane.
  5. Potížím a odpovědnosti je snazší se vyhnout, než se s nimi vypořádat.
  6. Neshodám a konfliktům by se mělo vyhýbat za každou cenu.
  7. Lidě včetně mě se nemění.
  8. Někteří lidé se vždy chovají dobře, jiní se vždy chovají špatně.
  9. Svět by měl být dokonalý a je hrozné a tragické, když to tak není.
  10. Lidé jsou křehcí a musí být chráněni před pravdou.
  11. Jiní lidé jsou tu proto, aby mne udělali šťastným.
  12. Krizové situace jsou destruktivní a nemůže z nich vzejít nic dobrého.
  13. Někde existuje perfektní práce, perfektní řešení, perfektní partner apod., jediné, co musím dělat, je pátrat po nich dokud je nenajdu.
  14. Neměl bych mít problémy. Pokud nějaké mám, je to známka toho, že jsem nezpůsobilý.
  15. Existuje jen jediný způsob, jak danou situaci vidět správně / pravdivě.
Zpět