Dlouhodobé rozvojové programy

Dlouhodobé rozvojové programy jsou kombinací tréninku a individuálního koučinku. Během tréninku účastníci získají znalosti a procvičí si dovednosti k jednotlivým vzdělávacím modulům. Následné individuální koučování jim pomůže tyto znalosti a dovednosti skutečně implementovat v jejich konkrétní manažerské praxi. Tím se eliminuje častý problém všech vzdělávacích aktivit, kdy obvykle účastník, ač plný dobrých předsevzetí, po návratu z kurzu zapadne do své každodenní pracovní rutiny a ke skutečné realizaci změn nedojde, nebo dojde jen v omezené míře. V rámci koučinku budou s každým účastníkem nastaveny konkrétní cíle – na čem chce pracovat, co chce změnit, v čem se chce zlepšit, co chce v praxi realizovat. Na jednotlivých koučovacích sezeních pak budeme hledat a plánovat konkrétní kroky k dosažení cílů a vyhodnocovat pokroky.

Struktura programů:

Délka trvání :            6 měsíců

Počet účastníků:        2 – 10

Místo:                        dle dohody se zadavatelem

Cena:                         30 000,- Kč za účastníka

                                   při účasti více než 2 účastníků z jedné firmy sleva 10%

Cena zahrnuje: 

  • 6 školících modulů (každý v délce 4 hodiny). Dle dohody možno realizovat jako 6 půldenních seminářů 1 x měsíčně, nebo jako 3 celodenní semináře 1 x za 2 měsíce.
  • Individuální koučovací sezení pro každého účastníka (2 koučovací sezení měsíčně, tj. 12 hodin individuálního koučinku během programu pro 1 účastníka). 
  • Písemné materiály a podklady k jednotlivým školícím modulům. 
  • Emailová a telefonická podpora během programu – každý účastník může využít 2 emaily nebo telefonické hovory s koučem měsíčně pro konzultování aktuálních problémů.

V ceně nejsou zahrnuty případné náklady na pronájem školící místnosti, cestovné a ubytování lektora a na stravování, cestovné a ubytování účastníků.

Rozvoj manažerských dovedností

Program je vhodný pro manažery na všech stupních řízení, včetně mistrů, a pro personální rezervy na manažerské pozice.

Obsahová náplň školících modulů: 

1. Role manažera, manažerské styly

  • Co je součástí manažerské role
  • Jaké existují manažerské styly a kdy je vhodné který využívat
  • Proč má smysl vést různé lidi různě
  • Koučovací styl vedení 

2. Stanovování cílů a řízení priorit

  • Jak správně nastavit cíle
  • Cíle jako důležité motivační prvky v práci manažera
  • Řízení priorit: od „hašení“ problémů k efektivnímu výkonu
  • ABCD metoda řízení priorit 

3. Motivace

  • Motivační a demotivační faktory v práci
  • Druhy motivace
  • Jak motivovat sám sebe
  • Jak motivovat své podřízené
  • Motivační systém ve firmě 

4. Ukládání úkolů a delegování

  • Jak přesně vymezit kompetence, zodpovědnosti a povinnosti ve firmě
  • Způsoby interní komunikace ve firmě
  • Jak správně ukládat úkoly a formulovat příkazy
  • Co a jak delegovat 

5. Hodnocení a předávání zpětné vazby

  • Proč, kdy a jak hodnotit
  • Způsoby hodnocení zaměstnanců
  • Příprava a průběh hodnocení
  • Zpětná vazba zaměřená na výkon a na zlepšování 

6. Plánování, řízení času, vedení porad

  • Způsoby plánování a jejich využití
  • Používání akčních plánů
  • Efektivní kontrolování
  • Praktické tipy, jak lépe řídit svůj čas
  • Efektivní vedení porad

Řízení lidských zdrojů ve firmě

Program je vhodný pro HR manažery a personalisty větších firem a pro manažery malých a středních firem.

Obsahová náplň školících modulů:  

1. Systém personální práce ve firmě

  • Personální strategie a politika
  • Personalistika nebo řízení lidských zdrojů?
  • Hlavní cíle v oblasti řízení lidských zdrojů
  • Personální činnosti a jejich vzájemné souvislosti 

2. Nábor a výběr zaměstnanců

  • Plánování počtu a struktury zaměstnanců
  • Popis pracovní pozice
  • Stanovení požadavků na zaměstnance (kvalifikace, kompetence)
  • Zdroje a metody vyhledávání a náboru zaměstnanců
  • Metody výběru zaměstnanců, jejich výhody a nevýhody 

3. Efektivní výběrové techniky

  • Jak zvýšit úspěšnost při výběru zaměstnanců
  • Kompetenční model
  • Behaviorální interview
  • Assessment Centrum 

4. Motivování zaměstnanců

  • Motivy vs. stimuly
  • Základní potřeby zaměstnanců a co je naplňuje
  • Kritéria motivačního systému
  • Struktura motivačního systému 

5. Hodnocení a odměňování zaměstnanců

  • Proč hodnotit
  • Co hodnotit (výkon x chování x kompetence)
  • Kdy a jak hodnotit
  • Cíle pracovního hodnocení
  • Nástroje a metody hodnocení
  • Jak nastavit systém odměňování
  • Možnosti a formy odměňování a jejich využití 

6. Rozvoj a vzdělávání zaměstnanců

  • Identifikace rozvojových / vzdělávacích potřeb
  • Plánování vzdělávacích aktivit
  • Metody rozvoje a vzdělávání
  • Současné trendy ve vzdělávání zaměstnanců
  • Vyhodnocení efektivity vzdělávacích aktivit
Chcete připravit rozvojový program "na míru" pro vaši firmu či organizaci?